Pierwszy internetowy sklep airsoftowy na Słowacji

50 000 sztuk towarów w magazynie

magnify Wyszukiwanie
PLN

Recenzje PolarStar Kythera

16.3.2023 Catus.pl Recenzje pistoletów airsoftowych

Hej, chłopaki.

Spędziłem trochę piątku i wystrzeliłem kilka tysięcy BB z Polarstar Kythera, więc wrzucę tutaj recenzję. Ogólnie jestem zadowolony z systemu. Można go ciekawie "dostroić" i wyregulować. Z pewnością nie jest to idealny system i trzeba być trochę obeznanym z technologią, ale nie jest straszny.

Platforma broni: HPA

Typ skrzyni biegów: V2 (jest też V3 i V 2.5)

Typ silnika: Mechaniczny

Obsługiwany zakres PSI: 60-180 PSI

Przybliżony zakres siły broni: 0,5 - 3,5 J

Korzyści:

+ Cena (najtańszy silnik od Polarstar)

+ Zaawansowany system spustowy

+ Brak baterii

Co mogłoby być lepsze:

- "Niezbędne rzeczy", takie jak śruby dozujące, mogłyby być już dołączone, dawanie 15 euro za jedną śrubę jest dość ekstremalne.

- W porównaniu do silników solenoidowych dość wysokie zapotrzebowanie na regulator, przy 3+RPS opóźnienie PSI jest "problemem".

- Strojenie silnika jest dosłownie magiczne i niezbyt łatwe.

- Prędkość z jaką dysza wpycha BB do Hop-Up'a jest sporo większa niż w AEG i mogą być z tym problemy (niespójny hop, ale da się je rozwiązać).

Co będzie potrzebne do tego silnika?

- Imbus 1,3mm (śruby ustalające)

- Imbus 1,5mm (śruba dozująca)

- Niebieski loctite

- Reduktor z rurki 6mm (OD) do szybkozłączki US/EU

Co znajduje się w zestawie?

- Silnik

- IGLko bez zaślepki

- Czyny regulacyjne

- "ciężka sprężyna" dla 100+ PSI

Co może być potrzebne ?

- Alternatywne śruby dozujące (omówimy więcej)

Budowa:

Silnik składa się z

1) Mechanizm spustowy

2) Korpus główny (wciąż pod ciśnieniem)

3) Pokrywa komory (wciąż pod ciśnieniem)

4) Komora zrzutowa (może być pod ciśnieniem lub nie, kontrolowana przez położenie szpuli)

5) Szpula (może być pod ciśnieniem lub nie, kontrolowana przez pozycję szpuli)

6) Dysza ("Ciśnienie wewnętrzne" zależy od położenia szpuli, "zewnętrzne" nadal pod ciśnieniem pokrywy komory)

2) a) Otwór, przez który powietrze przepływa do silnika

2) b) "Śruba dozująca" - śruba, przez którą wsuwany jest silnik. powietrze wpływa do komory zrzutu

Jak działa silnik?

Sam silnik działa w oparciu o dobrze przemyślany cykl przepływu powietrza w silniku. Jak to wygląda?

(Załóżmy, że "Spool" znajduje się w tylnej "skompresowanej" pozycji, a dysza jest całkowicie wysunięta do przodu).

1. powietrze wpływa do silnika

2. Przez "śrubę dozującą" powietrze przepływa do komory wysypowej i jednocześnie przepływa między komorą wysypową a pokrywą komory i naciska na dyszę "od przodu", aby "cofnąć", ale nacisk z komory wysypowej na dyszę jest większy, więc pozostaje ona z przodu. Komora zrzutowa jest pod ciśnieniem.

3. Po naciśnięciu spustu zatrzask szpuli zostaje zwolniony, a szpula "wystrzeliwuje do przodu (z powodu nacisku sprężyny)" i powietrze nie przepływa już do komory zrzutu. Gdy szpula minie środkową część komory zrzutu, otwory wlotowe z przodu szpuli (ograniczone dwoma pierścieniami O-ring) zostają odsłonięte, przez które powietrze zaczyna przepływać do dyszy, a następnie do BB.

4. Gdy ciśnienie w komorze zrzutu zostanie zmniejszone, dysza zacznie poruszać się "do tyłu" i popchnie szpulę do pozycji "ściśniętej" do tyłu, ponownie umożliwiając przepływ powietrza do komory zrzutu.

5. I jesteśmy w kroku 1.

Dostarczanie powietrza zależy od wejściowego PSI i siły sprężyny na suwaku.

Jak możemy "utuczyć" silnik?

- Prędkość dyszy

Zależy od wejściowego PSI i rozmiaru śruby dozującej, którą zainstalowaliśmy (rozmiary 0,015, 0,019, 0,024 (stan magazynowy od około października 2022 r.), 0,029 (stan magazynowy) cali). Osobiście moja brane działa dobrze nawet na śrubie bazowej. Jeśli miałeś problemy z karmieniem, 0,019 może to rozwiązać. https://youtu.be/o6jD6xL9kf4

- Objętość powietrza

Można zmniejszyć, wkładając do 2 mm wyściółki z tyłu komory zrzutu. To niewiele, ale można to zrobić. Ponadto wraz ze wzrostem PSI zmienia się czas i długość, przez jaką szpula pozostaje w pozycji do przodu. Nie powiem ci jednak, co i jak, ponieważ nie jest to jasne równanie, ale można się tym bawić. Do +- 120 PSI zaleca się stosowanie "słabszej" sprężyny. Dla 100-180 PSI odpowiednia jest mocniejsza, aby skompensować czas, w którym powietrze wypływa z pistoletu. Jeśli jej nie włożysz, różnica między 120 PSI a 180 PSI wyniesie 0,2J zamiast 1,5J.

- Zachowanie spustu

Mechanizm spustowy ma 3 śruby, które pozwalają kontrolować "ciężar" spustu (jak mocno musisz pociągnąć), skok spustu (jak "głęboko" musisz pociągnąć spust) i nadmierny skok (o ile więcej spust porusza się po strzale). Ta kombinacja sprawia, że strzelanie jest zupełnie innym doświadczeniem niż w przypadku klasycznych "cyfrowych" AEG lub nawet silników elektromagnetycznych.

Instalacja:

Sporo zależy od typu i marki przekładni. Ponieważ mechanizm spustowy musi realistycznie poruszać się w skrzyni biegów, prawdopodobnie będziesz musiał usunąć elementy wokół klasycznych styków AEG. Nic strasznego, ale ważna informacja dla kogoś, kto chciałby "odwrócić" gearbox do AEG. Wideo z instalacji w ICS PAR mk3: (Ogólnie ICS nie jest postrachem dla buildów HPA, ale da się to zrobić) https://youtu.be/J-kXGYSSf5U

Spójność i opóźnienie PSI / częstotliwość odświeżania rejestratora

Sam silnik jest dość spójny i nie ma problemu z osiągnięciem wariancji +-2 fps. Jak jednak widać, cykl odpalania jest dość skomplikowany i nie jest to "prosty" elektromagnes włączający/wyłączający, jak w systemach elektrycznych. Wiąże się z tym również wymóg kontrolera. W tym silniku występuje dość zauważalny "PSI LAG", co oznacza, że po odpaleniu potrzeba czasu, aby ciśnienie powróciło do pierwotnej wartości. Tak więc w szybkim semi (3+ RPS) oddasz pierwszy strzał przy XXX PSI, a drugi przy powiedzmy XXX-10, co spowoduje spadek FPS/J. Wypróbowałem EPES maxflow, a także Manncraft MMR zarówno przy 3000, jak i 4500 PSI. Oba mają opóźnienie PSI (Epes spada w wyniku około 0,15J, Manncraft około 0,09J) przy 4500 PSI wartości te wynosiły około 0,12 i 0,07). W Internecie można znaleźć dość sprzeczne informacje, ponieważ ludzie zgłaszają, że mają to zjawisko, ale także, że nie mają (nie ma znaczenia, jaki kontroler). W CQB to absolutnie nie przeszkadza, w "DMR" jest zauważalne na większych odległościach. Jeśli trzymasz się około 2RPS, to jest w porządku

Zużycie powietrza

Grając na +- 1.3J (110,PSI 247mm/6.05 lufa), doszedłem do około 2800 BB's na bombie 0.8l/3000 PSI. Całkiem fajnie.

Gameplaye

CQB - https://youtu.be/OrBC8cmRvgw

OSB - https://youtu.be/UYSBdx_Nmb0

Podsumowanie

Ogólnie jestem zadowolony z silnika. Jedyną rzeczą, która "nie daje" mi spać, jest opóźnienie PSI, ale to tylko dlatego, że jestem perfekcjonistą. Jeśli jakoś to rozwiążę, na pewno dam ci znać.

Zdenko Kobezda

Autor

picture